Bronnen: NCO, Universiteit Utrecht, Didactief Online, Onderwijsinspectie, College voor Toetsen en Examens in een artikel van BNNVARA
Bron: NOS
Bron: Rijksoverheid
Bronnen: Oxford University, Cito, Gemeente Amsterdam (OIS) en Maastricht University in een artikel van Onderwijs van Morgen
Bron: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in een artikel van RTL Nieuws
Bron: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in een artikel van Omroep West
Bron: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in een artikel van Het Financieele Dagblad door Lien van der Leij
Bronnen: AT5 en Stichting Studiezalen
Bronnen: Diederik Gommers (ic-arts) en UNICEF in een artikel van Metro door Erik Jonk
Bronnen: Oxford University en Mariëlle Beckers (orthopedagoog) in een artikel van LINDA. door Rowan Peperkamp
Bronnen: NU.nl en AT5
Bronnen: Edwin van der Aa en Laura Obdeijn (Het Parool)
Bronnen: Kaya Bouma en Nadia Ezzeroili (De Volkskrant)
Bron: Omrop Fryslân

Nog steeds zorgen over taal- en rekenniveau in het onderwijs

Nog steeds zijn te veel kinderen niet goed genoeg in rekenen en taal (of wiskunde en Nederlands). Dat betekent dat inmiddels een flinke groep mensen in ons land niet in staat is om bijvoorbeeld te begrijpen wat er in een brief van de overheid staat of wat er op het journaal wordt verteld.

De zorgen over het taal- en rekenniveau van kinderen zijn woensdag geuit door de onderwijsinspectie. Elk jaar schrijft ze een rapport waarin staat hoe het onderwijs ervoor staat.

Ook in de rapporten van de  voorgaande jaren waarschuwde de inspectie voor het slechte taal- en rekenniveau van kinderen. En dat doet ze dit jaar dus opnieuw.

Bron: NU.nl
10 mei 2023 door Job van der Plicht