
Bronnen: NCO, Universiteit Utrecht, Didactief Online, Onderwijsinspectie, College voor Toetsen en Examens in een artikel van BNNVARA

Bron: NOS

Bron: Rijksoverheid

Bronnen: Oxford University, Cito, Gemeente Amsterdam (OIS) en Maastricht University in een artikel van Onderwijs van Morgen

Bron: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in een artikel van RTL Nieuws

Bron: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in een artikel van Omroep West

Bron: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in een artikel van Het Financieele Dagblad door Lien van der Leij
Bronnen: AT5 en Stichting Studiezalen

Bronnen: Diederik Gommers (ic-arts) en UNICEF in een artikel van Metro door Erik Jonk

Bronnen: Oxford University en Mariëlle Beckers (orthopedagoog) in een artikel van LINDA. door Rowan Peperkamp

Bronnen: NU.nl en AT5

Bronnen: Edwin van der Aa en Laura Obdeijn (Het Parool)

Bronnen: Kaya Bouma en Nadia Ezzeroili (De Volkskrant)

Bron: Omrop Fryslân
Nog steeds zorgen over taal- en rekenniveau in het onderwijs
Nog steeds zijn te veel kinderen niet goed genoeg in rekenen en taal (of wiskunde en Nederlands). Dat betekent dat inmiddels een flinke groep mensen in ons land niet in staat is om bijvoorbeeld te begrijpen wat er in een brief van de overheid staat of wat er op het journaal wordt verteld.
De zorgen over het taal- en rekenniveau van kinderen zijn woensdag geuit door de onderwijsinspectie. Elk jaar schrijft ze een rapport waarin staat hoe het onderwijs ervoor staat.
Ook in de rapporten van de voorgaande jaren waarschuwde de inspectie voor het slechte taal- en rekenniveau van kinderen. En dat doet ze dit jaar dus opnieuw.